Target group Numar maxim de participanti Perioada de desfasurare

  • manageri
  • antreprenori
  • echipe departamentale sau organizationale
 
  • 20 - 50 de participanti
 
  • 1/2 zile
  • 1 zi

 

Exercițiul În căutare Minei de aur pierdute a Neamțului face parte din portofoliul de seminarii bazate pe învățarea experiențială oferite de către Evolutiv Consultants Network.

Prezentare generală:

Echipele participante sunt în număr de trei și pot fi compuse din câte 6 persoane. Echipele primesc o misiune provocatoare, primesc resurse și informații, cerându-li-se apoi să ia o varietate largă de decizii pentru a putea să-și dezvolte și să-și pună în aplicare planurile de lucru. Lucrând cu propriile ipoteze, decizii și alegeri, participanții își vor dezvolta puternice sentimente de proprietate și implicare în aceste procese.

Un excelent exercițiu de echipă, care poate fi utilizat pentru dezvoltarea următoarelor abilități, competențe și comportamente:

  • Munca în echipă
  • Comunicare
  • Motivarea intrinsecă
  • Dezvoltarea abilităților de Leadership
  • Colaborarea și cooperarea dintre echipe
  • Angajament și inovare
  • Aliniere și sinergie între grupuri
  • Planificare Strategică
  • Management de Proiect
  • Optimizarea profitabilității organizaționale

Workshop-ul este o provocare captivantă, care se concentrează pe extragerea aurului și pe distracție dar, având în același timp, un obiectiv cât se poate de serios și anume acela de genera idei care să ducă la îmbunătățirea performanțelor de la locul de muncă.

 
Care sunt obiectivele de învățare ale workshop-ului Mina Parasita?

Se poate face cu ușurință legătura cu problemele legate de schimbarea obiectivelor, leadership sau motivare și se pot demonstra, de asemenea, beneficiile construirii încrederii și a unei bune comunicări interpersonale.

Temele principale ale exercițiului sunt conținute în următoarele idei:

  • Rolul Liderului expediției este de a ajuta echipele să aibă succes.
  • Obiectivul este să se extragă atât de mult aur cât putem extrage.

Debriefing pentru îmbunătățirea eficienței organizaționale:

Facilitatorul, care este și Liderul expediției, are o largă paletă de opțiuni legate de temele de discuție bazate pe ceea ce s-a întâmplat în timpul exercițiului. Comportamentele observate pe parcursul desfășurării exercițiului pot fi cu ușurință legate de situațiile din mediul de lucru care ar putea fi îmbunătățite.

Cu ajutorul debriefingului acest exercțiu devine un puternic și deosebit instrument al schimbării și al dezvoltării. Printre alte teme se poate discuta despre cum oglindește jocul nevoia de planificare, leadership, de misiuni și viziuni clare sau problemele legate de lucrul în echipă și colaborare.

Competențe exersate pe parcursul exercițiului:

  • responsabilitatea, prin participarea directă și asumarea deciziilor luate
  • motivarea, prin energia și angajamentul autogenerat
  • orientarea către inovație și dezvoltarea organizațională, prin identificarea obiectivului comun al tuturor echipelor
  • competiție versus colaborare, avantaje și dezavantaje
  • dezvoltarea de echipe performante, prin punerea în comun a tuturor resurselor organizaționale
  • planificare strategică
  • management al riscului, prin asumarea deciziilor în lipsa anumitor informații
  • management de proiect, prin identificarea si gestionarea tuturor fazelor unui proiect, ținând cont de tripla constrângere: calitate, timp și cost
  • managementul informației, ca parte a sistemului de mangement al resurselor
  • depășirea barierelor în comunicare, între colegi și către management
  • leadership participativ, prin implicarea în performanța echipelor a conducătorului jocului.


CUM LUCRAM?

Simularea creează un context ideal pentru învățare, și lecțiile însușite au aplicații imediate, fiind direct transferabile în realitatea simulării, și mai apoi, în realitatea de zi cu zi.
 
Programul folosește o gamă variată de instrumente de învățare experiențială: auditiv, vizual, kinestezic.
Participantii își vor îmbunătăți competențele manageriale pe măsură ce se vor “juca” cu diversele decizii si contexte in care simularea ii va pune, vor planifica și acționa treptat în activități din ce în ce mai complexe, în care apar tot felul de situații provocatoare, care sunt întâlnite în viața reală.

Esența exercițiului este de a lucra împreună și a se distra, planificând și colaborând unii cu ceilalți pe perioada de planificare și pe timpul jocului, fără a fi în competiție. Este un joc al abundenței, nu al sărăciei. Toate echipele vor avea succes; dar cele care planifică mai bine și colaborează vor avea mai mult succes decât celelalte.

Scenariul

Echipele vor afla că vor avea 20 de zile de câte 2 minute pentru a-și organiza călătoria până la Mină și înapoi acasă. Vor putea alege între trei trasee diferite, cu riscuri diferite, vor trebui să țină cont în planificare de schimbările vremii și să se concentreze pe folosirea optimă a resurselor și a informațiilor.

Acest exercițiu este un program dinamic, de o zi sau jumătate de zi, care permite apoi momente mai ample de debriefing in partea a doua a zilei. Prin energia degajată și prin puternicele metafore folosite, exercițiul poate sta, de asemenea, la baza unor sesiuni de training de o zi sau de mai multe zile.


Aranjarea optimă a sălii de training